Bij de GGD Regio Nijmegen en de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (ambulance en brandweer) werd het tijd voor een nieuwe telefooncentrale. De twee partijen hebben zo hun individuele wensen en stellen hoge eisen aan de wijze waarop de centrale moet worden ingericht. Dat dit geen sinecure is, laat zich raden. Paul Gnodde, Manager ICT en Facilitaire Zaken van de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid vertelt:
“Die diversiteit aan eisen en wensen is goed te verklaren. De GGD heeft het accent meer op een call centre liggen, terwijl de brandweer meer belang hechten aan goede doorschakeling en terugval. En voor de ambulancedienst is juist een goede doorschakeling van vast naar mobiel van vitaal belang. Tel daarbij op dat er ook bij ons in de regio wordt gefuseerd met omliggende regio’s en gemeentes en je ziet wat de essentie van ons project is: flexibele technologie en mensen die het beste bieden .
Om het project in goede banen te leiden heb ik Tele-BS om advies gevraagd. Zij hebben hun expertise ingezet bij het opstellen van het programma van eisen voor de Europese aanbesteding. Twaalf partijen dongen mee maar TSV is als winnaar uit de bus gekomen. Dat was al goed en tijdens het verificatiegesprek werd het alleen maar beter. Toen leerde ik TSV echt kennen. Hun technische kennis is zonder meer voldoende, maar zij nemen de relatie met de klant ook zeer serieus. Ze willen echt een lange termijnrelatie opbouwen.
Dat zag ik terug tijdens het project. De samenwerking tussen de drie partijen was goed: Tele BS werkte aan het in kaart brengen van de organisatieprocessen, onze netwerkbeheerder hield het overzicht en TSV zorgde voor een goede en werkende telefonie-omgeving. De planning die in gezamenlijkheid is gemaakt was wel wat optimistisch maar na wat bijsturing is de oplevering zo goed als vlekkeloos verlopen. Kortom, een huzarenstukje was geleverd!
Ook toen de techniek ons in de steek liet, toonde TSV zich meer dan bereid dit op te lossen. Na de nodige research bleek het een hardware kwestie en toen hebben ze de leverancier het vuur na aan de schenen gelegd. Het duurde even, maar ook dit is nu voltooid verleden tijd!
Nu zijn we met de voorbereidingen van fase twee bezig: uitbreiding van de telefooncentrale in het kader van de twee–gelijktijdige – fusies. Vooral de uitbreiding van zo’n 25 naar 67 lokaties dwingt ons om een zorgvuldig antwoord te formuleren op de vraag hoe we bereikbaar willen zijn. Dan komen mijn twee interne klanten elk hun eigen antwoord. Gelukkig passen de antwoorden in de huidige techniek én deze is flexibel. TSV liet laatst nog een app zien die precies past bij wat we willen en bij onze techniek. Kortom – wat de toekomst ook brengen moge, met TSV zie ik dit vol vertrouwen tegemoet.”
Hulstweg 8
1032 LB Amsterdam
T 020 4 303 202
E info@tsv-groep.nl