Hoewel Avaya IP Office bij lange na nog niet end-of-support is, is Avaya druk bezig om IP Office-gebruikers te bewegen om over te stappen naar de Cloud-oplossing Avaya Cloud Office. Moet u in dat advies meegaan? Of zijn er andere routes? Dit zijn uw opties.
Gebruikt u Avaya IP Office? Dan is het goed om te weten dat er geen haast is om over te stappen op Avaya Cloud Office. Ja, Avaya heeft een strategie om al haar oplossingen op termijn als Cloud-dienst aan te bieden, echter gebeurt dat niet van vandaag op morgen. Meer hierover leest u in ons blog 'Stopt Avaya met IP Office?' Dit is waar u op moet letten!
Toch is de Amerikaanse telefonieleverancier vrij resoluut en ‘adviseert’ het klanten met een IP Office-oplossing met klem om over te gaan op Avaya Cloud Office. Wat te doen? Wij zetten uw mogelijkheden hier voor u op een rij.
U kunt natuurlijk direct gehoor geven aan de oproep van Avaya. Daar is niks mis mee, echter is het goed om u te realiseren dat deze oproep niet gedreven is vanuit een advies dat gebaseerd is op uw situatie en omstandigheden. Dit is gedreven vanuit de Cloud-strategie van Avaya.
Belangrijk om in uw overweging mee te nemen: met Avaya Cloud Office krijgt u er flink wat functionaliteiten bij. Oók functionaliteiten die u niet nodig heeft maar waar u wel voor betaalt. En nog belangrijker: wees u er bewust van dat sommige configuraties van uw IP Office niet mee te migreren zijn en soms gewoonweg niet kunnen. Avaya Cloud Office is een Public Cloud-oplossing, wat betekent dat u inlevert in mate van flexibiliteit, regie en maatwerkfunctionaliteit.
Nogmaals: er is geen haast om uw IP Office-oplossing vaarwel te zeggen. Om toch uw bereikbaarheid en de stabiliteit van uw communicatieoplossing te garanderen, is het advies om uw IP Office up to date te houden door voor langere tijd het recht op software upgrades af te kopen. Bij Avaya kunt u een Software Assurance en Upgrade Assurance afsluiten. Daarmee koopt u op voorhand het recht op major upgrades en bent u verzekerd dat uw oplossing in lijn is met de nieuwste versie. In combinatie met een support-contract bij een gecertificeerd Avaya-partner zit u helemaal safe voor de komende jaren. In deze blog ‘Onderhoud aan uw Avaya-, Mitel- of NEC-oplossing - hier moet u op letten’ leest u meer over hoe u uw Avaya IP Office stabiel houdt.
Stel u bent tevreden gebruiker van Avaya IP Office, maar heeft wel oren naar het Cloud-aanbod van Avaya? Dan kunt u uiteraard overstappen naar Avaya Cloud Office. We vertelden u al dat u qua Total Cost of Ownership, flexibiliteit en maatwerk dan wat in moet leveren. Mocht u toch voordelen zien in een Cloud-telefonieoplossing, dan is er nog een mogelijkheid: uw huidige Avaya IP Office inclusief uw instellingen en maatwerk applicaties naar de Cloud brengen. Dit kan via een gecertificeerd Avaya-partner als TSV Groep.
Wanneer u merkt dat u te veel functionaliteit en regie over uw oplossing moet inleveren, kan dit een moment zijn om opnieuw naar uw telefonie- en communicatieoplossing te kijken. Wat heeft uw organisatie nodig? Wat is er veranderd in de wereld van samenwerking (thuiswerken! Videobellen!) en hoe willen uw klanten met u communiceren? U kunt de oproep van Avaya om te migreren naar Avaya Cloud Office dan zien als een ‘blessing in disguise’: als we dan toch gaan veranderen, laten we dan vooral weer eens goed inventariseren waar we staan en waar we naartoe willen. Hoewel het een leverancier van krachtige communicatieoplossingen is, hóéft u natuurlijk niet bij Avaya te blijven. Dat klinkt wellicht raar uit de mond van een Avaya-partner, echter moeten altijd uw wensen en belangen centraal staan in uw keuze en niet die van een fabrikant.
Cloud of on premise. Beide hebben hun voordelen. In de mate van beheer, flexibiliteit, prijsconstructie. Maar wat als u nou niet hoeft te kiezen en het beste van de twee werelden kunt krijgen? Samen met u kunnen we bekijken welke (telefonie)diensten en applicaties prima in de Cloud kunnen draaien en welke applicaties (denk aan bijvoorbeeld aan contactcenter-functionaliteiten) u liever in eigen beheer op uw eigen servers houdt. Dat kunnen bedrijfskritische onderdelen in een communicatieoplossing zijn. Dit is prima los te koppelen van elkaar.
Zoals u ziet: als Avaya IP Office-gebruiker heeft u veel meer opties dan puur de overstap maken naar Avaya Cloud Office. Er is geen goed of fout, er is uitsluitend uw belang en uw wens. Laat u dus vooral goed adviseren. Niet een telecomfabrikant moet bepalen of u naar de Cloud migreert en in welk tempo u dat doet, maar uw eigen strategie, budgetten en wensen. Vanuit dat punt kunt u bepalen of de weg naar Cloud Communicatie en Cloud Telefonie de beste oplossing is.
Heeft u een directe support-vraag over Avaya IP Office? Neem dan nu contact met ons op. Of bent u benieuwd wat u kunt doen om uw communicatieoplossing stabiel in de lucht kunt houden? Download dan de Ultieme Supportgids.
Wilt u weten hoe toekomstbestendig uw huidige telefonie-oplossing is? Vraag dan hier de Quick Scan aan en we zoeken het voor u uit.
Hulstweg 8
1032 LB Amsterdam
T 020 4 303 202
E info@tsv-groep.nl