slide_ISA-1
  1. Home
  2. >
  3. Cases
  4. >
  5. Hogeschool ipabo amsterdam
 

Hogeschool iPabo Amsterdam

Een betrouwbare en flexibele communicatieoplossing met eigen beheer mogelijkheden, zonder eenmalige investering.

“We weten wat we willen. Dus als je hier over de vloer komt, betekent dat niet dat er één oplossing is. Zo van: ‘dit is het, dit hebben wij te bieden’. Aangezien wij de rekening betalen, wil ik in elk geval mijn wensen kenbaar kunnen maken. TSV doet dit: ze denken zelf mee en kiezen een goede oplossing: mijn oplossing!” Frans Kool, Hoofd ICT Facilitair van Hogeschool iPabo Amsterdam, weet wat hij wil en is duidelijk. Dat levert een werkbare omgeving op die kan meegroeien.

Frans is druk. Er staat een grote verbouwing op stapel die van de drie aan elkaar gebouwde panden één prachtige hogeschool gaat maken. Met gepaste trots vertelt Frans dat architectenbureau Mecanoo met de oplossing is gekomen. Maar al snel wordt duidelijk dat de ‘bricks’ passen bij de ‘bites’ en die passen weer bij Frans. Zelf zegt hij dit als volgt: “Als je op school bent, dan ben je ingelogd en dus bereikbaar. Vandaar dat wij direct overgestapt zijn op softphones. Natuurlijk – het was even wennen. Maar de reacties zijn positief. En door de koppeling met het roosterpakket, is in een oogopslag duidelijk wie er les geeft en de rest wijst zich eigenlijk vanzelf. En dat geldt ook voor de laatste B van ‘behaviour’. Onze mensen vinden het zelfs leuk: waar je ook gaat zitten, hier of thuis – jij bent er, eigenlijk verplaats je je computer.”

“Maar we blijven kritisch: de cloud speelt een rol, maar een beperkte. De studenten gaan binnenkort over op Office 365. Dat is leuk en leerzaam voor beide partijen: zij werken anders samen en delen alles met het grootste gemak. Maar voor telefonie en andere bedrijfskritische processen vinden we dat eigen beheer meer zekerheid oplevert. Omdat TSV denkt vanuit de klant en met ons meedenkt, is een dergelijke hybride oplossing geen enkel probleem. Tel daarbij op dat ik nog elke keer die betrokkenheid merk en ik ben en blijf een tevreden klant!”

Frans Kool, Hoofd ICT Facilitair 

 

Kunnen wij u helpen?

Heeft u een uitdaging op het gebied van bedrijfscommunicatie of ICT, of wilt u weten of het slimmer kan? We helpen u graag met het maken van de juiste keus volgens onze methode Navigator: de slimme route. Kunnen wij u ergens bij helpen? Laat het ons weten!
 
Neem contact met ons op