slide_keerpunt
  1. Home
  2. >
  3. Cases
  4. >
  5. Gemeente gemert bakel

Gemeente Gemert-Bakel

We wilden een modern IP telefonie platform ter ondersteuning van flexibele werkplekken, vast-mobiel integratie en het Klant Contact Center. Dat kregen we.

Eens in de zeven jaar neemt de gemeente Gemert-Bakel  haar telefonie onder de loep. Dit keer bleek het noodzakelijk om via een (Europese) aanbesteding een nieuwe oplossing te vinden voor telefonie en de inrichting van het KCC. Bij deze procedure kwam TSV als winnaar uit de bus. Beide partijen gingen toen in gesprek met elkaar om de open eindes nader te bespreken. De start van een prettige en heldere samenwerking volgens Wendy Borst, [Coördinator intergemeentelijk team informatievoorziening:

“Het aanbestedingstraject vergde veel afstemming en voorbereiding. We hebben hier met het team veel tijd aan besteed. Duidelijkheid stond en staat nog steeds voorop. Dat heeft ons geen windeieren gelegd. In de gesprekken  met TSV was snel duidelijk wat ons resultaat moest zijn en TSV gaf goed aan wat haalbaar is en wat niet.  Daarbij hadden wij een mooie troef in handen: dankzij Tele BS, onafhankelijk telecom adviseur en partner van TSV, hadden we een een plaatje van de wijze waarop wij als gemeente omgaan met telefonie en bereikbaarheid. Dat inzicht diende als basis voor de functionele inrichting van de scripting. Zo konden wij de techniek voor ons laten werken- in plaats van andersom. Het resultaat? Een heldere scripting en geen noemenswaardige klachten van de ambtenaren.

Scan zakelijke telefonieomgeving

Terugkijkend op dit project ben ik tevreden. Het heeft ongeveer vijf maanden geduurd tot de oplevering en de live gang en het testen gingen soepel. Uiteraard waren er naderhand wijzigingen maar dat hoort erbij. Het beheer vraagt iets meer aandacht, maar is goed te doen. Al met al gewoon een goed project- zowel vanuit het oogpunt van de technologie, de gemeentelijke organisatie als vanuit de samenwerking.

En nu zijn we bezig met het volgende traject: een intensieve samenwerking met de gemeente Laarbeek, onder andere op het gebied van ICT en bedrijfsvoering. In concreto betekent dit dat we de aangeschafte telefooncentrale ook in gebruik gaan nemen voor de gemeente Laarbeek.

Met mogelijkheden van de nieuwe telefooncentrale hebben we  verdere stappen gezet op weg naar Het Nieuwe Werken door thuiswerken nu volledig te faciliteren. Kortom,  onze facilitaire omgeving is er klaar voor! Nu de organisatiekant van HNW nog-  en daar heb ik alle vertrouwen in!”

Wendy Borst
 
 

Kunnen wij u helpen?

Heeft u een uitdaging op het gebied van bedrijfscommunicatie of ICT, of wilt u weten of het slimmer kan? We helpen u graag met het maken van de juiste keus volgens onze methode Navigator: de slimme route. Kunnen wij u ergens bij helpen? Laat het ons weten!
 
Neem contact met ons op